خدمات پس از فروش : شرایط بازگشت کالا

شرایط بازگشت کالا  یکی از سیاست‌های فروشگاه اُدیبو به منظور جلب اعتماد و آسودگی خاطر مشتریان است و فروشگاه کودک اُدیبو  می‏‌کوشد تا با استفاده از سیستمهای نوین انبارداری، هر سفارش دقیقا مطابق سفارش و مورد انتظار مشتری بدستش برسد. کلیه کالاها قبل از ارسال، توسط واحد کنترل کیفیت از نظر سالم بودن و نداشتن عیب و نقص ظاهری کنترل میشود و سپس آماده‌ی ارسال می‌گردند اما با این حال ممکن است پس از خرید، مشتری با مسایلی روبرو شود که درچنین مواردی خدماتی باعنوان “خدمات پس از فروش” تبیین شده است.

شرایط بازگردانی کالا

🏷 بازگردانی کالا چه شرایطی دارد ؟

  1. اگر کالایی که بدست شما رسیده ایراد ظاهری ، زدگی یا پارگی داشته باشد.

 اُدیبو عودت کالا را در صورت وجود هرگونه ایراد، زدگی یا پارگی که از چشم بخش کنترل کیفیت دورمانده باشد را تضمین می‌کند.

  1. اگر کالا، از نظر مشخصات ظاهری یا سایز و جنس با اطلاعات وب‌سایت مغایرت داشته باشد.

در صورتی که متوجه شدید سفارش شما به هردلیلی با توضیحاتی که روی صفحه محصول در سایت قرارگرفته مطابقت ندارد و مشخصات کالا با اطلاعات روی سایت فرق دارد

شرایط

 اگر مغایرت کالا ، بدون استفاده از کالا قابل تشخیص باشد، مثل رنگ یا مشخصات درج شده روی آن، باید کالا در شرایط اولیه خود باقی بماند و از آن استفاده نشده باشد.

در صورتی که مغایرت کالا بعد از باز کردن بسته‌بندی تشخیص داده‌شده‌ باشد، لازم است کارتن و جعبه اصلی محصولات نگهداری شود و در زمان عودت کالا بهمراه کالا بازگردانده شود.

استفاده از این خدمت ، تنها در صورتی امکان‌پذیر است که کالا در کارتن یا جعبه اصلی خود به فروشگاه اُدیبو بازگردانده شود. برچسب زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا که منجر به تغییر ظاهری یا خرابی جعبه شود و یا پاره و مخدوش کردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد.

در صورتی که کارشناس مربوطه،  ایراد کالا را تایید نکنند، هزینه ارسال کالا ، به مشتری قابل بازگشت نخواهد بود و عودت مجدد کالا به مشتری، مشمول هزینه برای مشتری خواهد گردید.

  1. اگر مشتری از خرید خود منصرف شود.

-اگر هنوز سفارش ارسال نشده باشد، باید هر چه سریع‏‌تر به واحد پیگیری سفارش فروشگاه اُدیبو (شماره تلفن ۶۹۸۳۷ ۳۶۲ – ۰۳۱ ) اطلاع داده شود.

-اگر پس از دریافت کالا مشتری از خرید خود منصرف شود، بایستی به محض دریافت کالا انصراف خود را به واحد خدمات پس از فروش اطلاع دهد.

در این حالت، برگرداندن کالا پس از تایید کارشناس خدمات پس از فروش، تنها در صورتی امکان‌پذیر است که در شرایط اولیه خود (پلمپ) باشد و از آن استفاده نشده باشد. همچنین در کمال احترام،  اگر کالا به‌ همراه هدیه فروخته شده باشد، بازگرداندن هدیه همراه آن نیز الزامی است.

لطفاً توجه داشته باشید که هرگونه تغییر در شرایط اولیه کالا، امکان استفاده از این سرویس را از بین خواهد برد.

-همچنین در صورت انصراف از خرید، کلیه هزینه های مربوط به برگشت کالا به عهده مشتری خواهد بود.

* لازم به ذکر است کالاهایی همچون پوشاک نوزاد و کودک و همچنین کلیه کالاهای آرایشی بهداشتی که به دلیل ماهیت خاص یا استفاده شخصی و با توجه به لزوم رعایت مسایل بهداشتی نظیر حساسیتها و اگزومای پوستی نمی توانند بازپس داده شوند، از شمول این بند خارج هستند.

 

  1. اگر سایز کالا مناسب نباشد.

با توجه به درج اطلاعات دقیق سایز هر مدل در جداول سایز برای همه مدلهای موجود بر روی سایت، در این خصوص به هیچ عنوان امکان تعویض وجود ندارد.

 

 کدام کالاها قابل تعویض نیستند؟

  • کلیه لباس های نوزادی و کودک به دلیل مسایل بهداشتی نظیر حساسیتها و اگزومای پوستی به هیچ وجه قابل تعویض نمیباشند.
  • لباس های زیر مانند شورت های بچه‌ گانه به دلیل مسایل بهداشتی قابل تعویض نیستند.
  • کلیه کالاهایی که به دلایل بهداشتی امکان استفاده نداشته باشند.

 

 کالا را چطور ارسال کنم؟

  •  لطفاً قبل از هر اقدامی با کارشناسان پشتیبانی خدمات پس از فروش به شماره تلفن ۶۹۸۳۷ ۳۶۲ – ۰۳۱  تماس حاصل فرمائید.
  •  از ارسال کالا بدون هماهنگی با واحد خدمات پس از فروش اُدیبو  اکیدا خودداری نمائید.
  •  بازگشت کالا صرفا با هماهنگی کارشناسان خدمات پس از فروش میسر خواهد بود.
  •  برای ارسال کالاهایی که در جعبه اصلی خودشان عرضه میگردند، باید کالا در جعبه یا کارتن اصلی خود به ‏خوبی بسته‌بندی شود.

 

توجه :

لازم است کارتن و جعبه اصلی کالا نگهداری شده و از دور ریختن آن جدا خودداری گردد. استفاده از سرویس ضمانت بازگشت کالا تنها در صورتی امکان پذیر است که کالا در کارتن یا جعبه اصلی خود بازگردانده شود و در صورت لزوم، جعبه اصلی محصول را درون کارتن دیگری گذاشته و آن را ارسال نمائید.

–  برچسب زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد. (در صورت لزوم، توضیحات خود را پشت فاکتور خرید یا قطعه کاغذ جداگانه‌ای بنویسید و در داخل بسته پستی قرار دهید.)

– فاکتور خرید و رسید پستی بایستی حتما بهمراه کالا ارسال گردد.

– اگر کالا هدیه بوده و فاکتور به درخواست خریدار، همراه سفارش ارسال نشده باشد، از پیش فاکتور ایمیل شده، پرینت بگیرید یا اینکه کد سفارش و مشخصات خرید خود را روی کاغذ جداگانه‌ای بنویسید و به همراه بسته ی پستی ارسال نمائید.

–  در صورتی که ساکن سایر شهرها به غیر از اصفهان هستید، برای بازگرداندن کالا حتما از پست پیشتاز استفاده کنید.

لازم به ذکر است که هزینه‌های بازگرداندن کالا به غیر از پست پیشتاز به عهده مشتری است و اُدیبو  تعهدی در قبال این هزینه‌ها ندارد؛ ولی هزینه پست پیشتاز با ارائه فاکتور و قبض شرکت پست بر اساس تعرفه‌های شرکت پست و طبق قوانین و دستورالعمل‌های مجموعه، پس از تایید خدمات پس از فروش به حساب مشتری واریز می‌شود.

از آنجا که واریز هزینه ارسال، منوط به دریافت رسید پستی است، برای اطمینان حتما رسید را به فاکتور منگنه و همراه بسته ارسال کنید.

خواهشمند است در صورت مطالعه کامل ضوابط بالا و مشمول بودن شرایط تعویض کالا، پس از تماس با کارشناسان واحد پشتیبانی و هماهنگی با آنها بسته خود را  ارسال نمائید .

 

 

هزینه ارسال چطور محاسبه خواهد شد؟

  • اگر ایراد، آسیب دیدگی و یا وجود مغایرت فنی به تایید کارشناس خدمات پس از فروش اُدیبو برسد، هزینه‌های ارسال به عهده اُدیبو است.
  • برای واریز هزینه پست به حساب مشتری، قبض پستی با مهر شرکت پست باید همراه کالا به اُدیبو  ارسال شود.
  • در صورت انصراف از خرید، یا تایید نشدن ایراد یا مغایرت توسط کارشناسان اُدیبو ، هزینه ارسال و دریافت مجدد کالا، به عهده مشتری خواهد بود.

 

پس از رسیدن و دریافت کالا توسط خدمات پس از فروش، روند رسیدگی به درخواست مشتری چگونه خواهد بود؟

  • کارشناسان خدمات پس از فروش اُدیبو ایرادهای اعلام شده توسط مشتری را بررسی و کنترل می‌‏کنند. اگر ایراد، مغایرت یا آسیب‌دیدگی توسط کارشناسان اُدیبو تایید شود،کالا تعویض خواهد شد و یا مشتری می‌تواند کالای خود را با کالای دیگری جایگزین کند.

لازم به ذکر است که تعویض کالا منوط و مشروط به موجود بودن کالا در انبار شرکت است. اگر در زمان رسیدگی و طی مراحل تست کارشناسی و اقدامات لازم برای تعویض کالا، موجودی آن به اتمام برسد؛ اُدیبو بنا به انتخاب مشتری کالای دیگری را ارسال می‌کند و یا وجه کالای مرجوعی را به حساب مشتری واریز می‌کند. بدیهی است که در صورت انتخاب کالای دیگر، تفاوت قیمت کالای جدید با کالای مرجوعی (مبلغ درج شده در فاکتور) محاسبه و قبل از ارسال تسویه می‌شود. برای کالای گران‌تر، مشتری تفاوت را پرداخت می‌کند و برای کالای ارزان‌تر، اُدیبو تفاوت را به حساب مشتری واریز می‌کند.

  • اتمام موجودی کالا و یا تغییرات قیمت کالا در مراحل تعویض و مرجوعی، به هیچ عنوان حقی را برای مشتری ایجاد نمی‌کند و اُدیبو در قبال تهیه همان کالا و یا تغییرات قیمت کالا هیچ‌گونه تعهدی نداشته و فقط تعهد بازپرداخت وجه کالا   – درج شده در فاکتور – را  به مشتری می‌پذیرد.
  • پس از دریافت و پذیرش کالا توسط اُدیبو، بسته به نوع محصول و مشکل اعلام شده توسط مشتری، تست و اعلام نظر نهایی کارشناسان خدمات پس از فروش، تا حداکثر یک هفته زمان خواهد برد.
  • از هنگامی که وضعیت کالا در واحد خدمات پس از فروش، مشخص شود، اگر نیاز به استرداد وجه باشد، حداکثر تا ۷۲ ساعت کاری مبلغ به حساب مشتری واریز خواهد شد.
  • ملاک عمل و اقدام اُدیبو ، نظر کارشناسان پشتیبانی و خدمات پس از فروش است.

 

درخواست خود را چطور به خدمات پس از فروش اطلاع دهم؟

کافیست با شماره تلفن ۶۹۸۳۷ ۳۶۲ – ۰۳۱ واحد پشتیبانی تماس بگیرید؛ کارشناسان ما شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ صبح لغایت ۵ عصر و روزهای پنج‌شنبه تا ساعت ۱۳  یکسره آماده پاسخگویی به شما عزیزان میباشند.

احتراما در سایر ساعات اداری شما میتوانید پیام خود را در صفحه ” پشتیبانی ” برای واحد خدمات پس از فروش ارسال نمائید تا در اسرع وقت توسط کارشناسان واحد پشتیبانی با شما تماس گرفته شود.

 

با سپاس فروشگاه اینترنتی کودک اُدیبو